INFORMACJE O OPONACH

MAGAZYNOWANIE OPON

Opony powinny być przechowywane w pomieszczeniach zamkniętych, w miejscach nienarażonych na działanie promieni słonecznych lub ozonu, który wytwarzany jest np. przez silniki elektryczne, chronione przed kontaktem z substancjami chemicznymi lub wilgocią, nieobciążone żadnym ciężarem i umieszczone w pozycji pionowej na odpowiedniej wysokości od podłogi.

ZAKŁADANIE/ZDEJEMOWANIE OPONY NA FELGĘ/Z FELGI

Należy stosować felgi, opony i dętki o wymiarach wskazanych w Instrukcji Obsługi Pojazdu. Należy upewnić się, że powierzchnia felgi jest czysta. W przypadku nowych kół należy stosować nowe opony, dętki i zawory bezdętkowe, które są zgodne z typem koła. Należy zwrócić uwagę, aby część wewnętrzna opony była czysta. Montaż opony powinien zostać wykonany przez specjalistę w odpowiedniej maszynie. Należy dokładnie wyśrodkować oponę nakładaną na felgę, a następnie nałożyć na stopkę i felgę specjalny środek ułatwiający przyleganie opony. W żadnym wypadku nie stosować środków chemicznych, smarów i silikonów. Zwrócić uwagę na to, aby zawór i zakrętka były czyste i nowe. Po zapewnieniu niezbędnych środków ostrożności w związku z pompowaniem opony należy wypełnić ją suchym powietrzem do wartości ciśnienia określonej w Instrukcji Obsługi (ze względów bezpieczeństwa procedurę pompowania należy przeprowadzać w
odpowiedniej klatce).

NA CO NALEŻY ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS STOSOWANIA OPON

Ciśnienie powietrza w oponach:

W przypadku ciśnienia niezgodnego z wartością określoną w katalogach żywotność opony ulega znacznemu skróceniu. W niskich temperaturach ciśnienie w oponach powinno być sprawdzane za pomocą precyzyjnego ciśnieniomierza raz na piętnaście dni.

Przeciążenie

Obciążenie opon nie powinno przekraczać wartości określonych w katalogu pojazdu.

Układ mechaniczny: Zgodnie z zaleceniami producentów pojazdu i opon, należy sprawdzić ustawienia układu przedniej osi, balansu i układu hamulca.

Trudne warunki na drodze i niewłaściwa jazda pojazdem:

Nagłe hamowanie, progi zwalniające i dziury na drodze powodują uszkodzenia opon.

Wymiana opony:

Zwrócić uwagę, aby wymiary wymienianych opon były takie same. Nie zestawiać razem opon nowych z używanymi. Nie stosować opon zimowych poza sezonem zimowym. W przypadku przekroczenia wskaźnika zużycia bieżnika opony nie należy jej dłużej wykorzystywać ze względu na
bezpieczeństwo. Wymienić zużytą oponę na nową.

OPONA

Opona pneumatyczna jest elastycznym elementem zestawu koła wykonanym z gumy i materiałów wzmacniających. Napompowanie opony sprężonym gazem umożliwia przenoszenie obciążenia koła jako części obciążenia osi oraz przenoszenie sił wzdłużnych i poprzecznych. W stanie nieobciążonym napompowana opona jest zasadniczo toroidalna. Sama opona składa się z elastycznego elementu o przekroju koła opony lub innego materiału elastomerowego zawierającego pewną ilość materiału wzmacniającego w celu zapewnienia odpowiedniego miejsca na feldze. Powietrze lub sprężony gaz nie mają wpływu na nośność opony.

PODSTAWOWE FUNKCJE OPONY

Podstawowe funkcje opony oznaczają normalną pojemność napompowanej opony, która wytrzymuje określone obciążenie do określonej prędkości i przenosi ją na podłoże, po którym się toczy napędzana siłami jazdy, kierownicy i hamowania.

BUDOWA OPONY

OPONA DIAGONALNA odnosi się do budowy opony pneumatycznej, w której kordy sięgające do stopki krzyżują się pod różnymi kątami mniejszymi od 90 ° w centralnej części powierzchni bieżnika. Jest to konwencjonalny typ budowy opony pneumatycznej. Osnowa jest ograniczona przez otaczający ją pas, który nie ulega w znacznym stopniu rozszerzeniu. OPONA RADIALNA odnosi się do budowy opony pneumatycznej, w której kordy sięgające do stopki ułożonymi pod kątem do 90 ° w centralnej części powierzchni bieżnika ustabilizowanego zasadniczo nierozciągającym się pasem. Opona pneumatyczna założona na odpowiedniej feldze bez dodatkowych elementów zapewnia ruch opony w prostym trybie opony radialnej wyposażonej w dowolne rozwiązanie techniczne (np. wzmocnione boki itp.), które zapewniają uzyskanie określonej prędkości przy określonej odległości podczas podstawowego ruchu opony w pojeździe.

SZEROKOŚĆ FELGI

Odległość w linii prostej pomiędzy kołnierzami felgi.

WYSOKOŚĆ PROFILU

Połowa różnicy pomiędzy średnicą zewnętrzną opony a nominalną średnicą felgi.

SZEROKOŚĆ PROFILU

Odległość w linii prostej pomiędzy dwoma najdalszymi punktami profilu obu boków napompowanej opony z wyłączeniem wybrzuszeń spowodowanych oznaczeniami, dekoracjami, taśmami lub pasami ochronnymi.

ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA

Średnica napompowanej opony (z wyłączeniem wybrzuszeń spowodowanych oznaczeniami, dekoracjami, taśmami lub pasami ochronnymi).

POMIARY OPONY

Pomiary powinny być przeprowadzana na nieobciążonej założonej na odpowiedniej wielkości felgę, napompowanej zgodnie z zalecanym ciśnieniem oponie, po odczekaniu przynajmniej 24 godzin w normalnej temperaturze pokojowej, przed powrotem do oryginalnego poziomu ciśnienia.

MAKSMYMALNE WYMIARY OPONY W STANIE PRACY

Wymiary napompowanej opony przy projektowaniu wykrojów opon z uwzględnieniem ciągłego wzrostu w przypadkach różnych zastosowań przez producentów pojazdów. Dodatkowo producenci pojazdów powinni wziąć pod uwagę zniekształcenia opony spowodowane obciążeniem oraz siłami bocznymi i odśrodkowymi.

NOMINALNY STOSUNEK SZEROKOŚCI DO DŁUGOŚCI

Stosunek wysokości profilu do teoretycznej szerokości opony na feldze pomnożony przez sto.

NOMINALNA ŚREDNICA FELGI

Średnica felgi, która stanowi punkt odniesienia podczas projektowania opony.

POJĘCIA DOTYCZĄCE PRACY W TERENIE

Opona obok pojęcia wielkości opony może być dodatkowo identyfikowana za pomocą pojęcia dotyczącego pracy opony w terenie, na które składa się z indeksu obciążenia (lub dwóch indeksów obciążenia dla połączeń pojedynczych/podwójnych) i indeksu prędkości.

ŁADOWNOŚĆ

Jest to maksymalne obciążenie opony w określonych warunkach pracy.

CIŚNIENIE W OPONIE

Dotyczy pomiaru ciśnienia wykonanego w temperaturze otoczenia i nie uwzględnia wzrostu ciśnienia spowodowanego używaniem opony.

INDEKS PRĘDKOŚCI

Dotyczy maksymalnej prędkości opony w obciążonym pojeździe zgodnie z indeksem obciążenia, w warunkach pracy określonych przez producenta opony.

INDEKS OBCIĄŻENIA

Kod wyrażony w cyfrach związany z maksymalnym obciążeniem przy prędkości określonej za pomocą indeksu prędkości, w warunkach pracy określonych przez producenta opony.

Sesyjne pliki cookie

Sesyjne pliki cookie to tymczasowe pliki cookie, które są używane podczas korzystania z naszej strony internetowej przez odwiedzających i są usuwane po zamknięciu przeglądarki. Podstawowym celem wykorzystywania tego rodzaju plików cookie jest zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej podczas korzystania z niej przez odwiedzających. Na przykład zapewniają wypełnianie formularzy online składających się z kilu stron. Trwałe pliki cookie to rodzaj plików cookie, które są wykorzystywane do zwiększenia funkcjonalności strony internetowej oraz zapewnienia jeszcze szybszej i lepszej obsługi odwiedzających. Ten rodzaj plików cookie jest wykorzystywany do zapamiętywania wyborów odwiedzających i jest zachowywany w używanym urządzeniu za pomocą przeglądarek. Niektóre rodzaje trwałych plików cookie mogą być wykorzystywane do przedstawiania Państwu specjalnych sugestii uwzględniających takie zagadnienia jak cel korzystania przez Państwa z danej strony internetowej. Dzięki trwałym plikom cookie podczas ponownego odwiedzania danej strony internetowej z tego samego urządzenia sprawdzane jest, czy na urządzeniu został utworzony przez stronę internetową plik cookie, a jeżeli takowy jest zapisany, strona internetowa rozpoznaje, że już wcześniej z niej Państwo korzystali, dzięki czemu możliwe jest określenie treści, która zostanie Państwu przekazana i w ten sposób możliwe jest zapewnienie Państwu jeszcze lepszej obsługi. Techniczne pliki cookie zapewniają poprawne działanie strony internetowej i określają strony i obszary strony internetowej, które nie działają poprawnie. W przypadku logowania się użytkowników na stronie internetowej za pomocą hasła, tego rodzaju pliki cookie, rozpoznają użytkownika na każdej odwiedzanej przez niego stronie internetowej i zapobiegają ponownemu wprowadzaniu hasła przez użytkownika na każdej nowej stronie. Są to pliki cookie, które są wykorzystywane do zapamiętywania wyborów użytkowników podczas odwiedzania innych stron internetowych. Na przykład zapamiętywanie wyboru języka strony internetowej. Analityczne pliki cookie zapewniają generowanie wyników analizy ilości osób odwiedzających daną stronę internetową, ilości wyświetlania danych podstron, godziny wyświetlania strony internetowej i sposobów przewijania stron internetowych.


Targeting/reklamowe pliki cookie

Jest to rodzaj plików cookie, które są wykorzystywane do spersonalizowania reklam przedstawianych użytkownikom na danej stronie internetowej i zapobiegania ponownemu wyświetlaniu reklam, które były już wcześniej przedstawione.

Pliki Cookie Analityczne

Te pliki cookie zbierają informacje o Twoich nawykach przeglądania i są wykorzystywane do identyfikowania zainteresowań odwiedzających. Zapamiętują, że odwiedziłeś witrynę i mogą udostępniać te informacje innym organizacjom. Pozwala to dostarczać spersonalizowane treści na podstawie Twoich zainteresowań.


Twoje zapytanie zostało do nas wysłane.

Bizimle iletişime geçtiğiniz için teşekkür ederiz.

Błąd!

Coś poszło nie tak.

Musisz zezwolić na informacje o lokalizacji, aby móc korzystać z funkcji „Najbliższy sprzedawca”.

CIŚNIENIE INFLATORA
SPEED, KM/H (MPH)
ZALECANA WYDAJNOŚĆ OBCIĄŻENIA PRZY RÓŻNYCH PRĘDKOŚCIACH I CIŚNIENIACH KG (LBS)
Wartości czerwone to te, które są zapisane na oponie.

Skontaktuj się z nami

Wybierz Zadanie


    Weryfikacja captcha nie powiodła się.
    Skontaktuj się z nami
    GTK Tyres
    Aby zapewnić lepsze działanie i użyteczność naszej strony wykorzystujemy pliki cookie. Kliknij, aby uzyskać szczegółowe informacje o wykorzystywanych przez nas sesyjnych i marketingowych plikach cookie i naszej Polityce Prywatności.
    GTK Tyres